maandag 15 oktober 2012

Officiëel legaal door feit nr. N 060 S

Geachte vrienden van het Vrijwiel,
sinds de dag van woensdag 10 oktober 2012 is het Vrijwiel officiëel door een politieagent van de gemeente Utrecht als legaal geconstateerd.
Een vriendelijke fietsagent liet ons in Leidsche Rijn stoppen, toen wij na een lange dag werken op weg waren naar huis. Hij vond het Vrijwiel nogal interessant, maar vroeg zich ook af of het niet te breed was om als fiets door te mogen gaan. Gelukkig had ik al eerder iets van onderzoek hiernaar gedaan en kon ik aangeven dat een fiets maximaal 1,5 m meter breed mag zijn. Helaas wist ik het artikel niet uit mijn hoofd. Gelukkig werd er meteen een klein boekje bij betrokken en na enig zoeken kwamen wij erachter dat het gaat om feit nr. N 060 S. Dit feit zegt dat een fiets met een breedte tussen 75 cm en 150 cm een fiets mag heten als het meer dan twee wielen heeft. Nou, het Vrijwiel heeft er vier. Enigszins opgelucht namen wij afscheid van de vriendelijke agent en reden we weer verder in de wetenschap dat wij volledig legaal gebruik mogen maken van fietspad of weg zoals het ons uitkomt.
Lang leve het Vrijwiel!


1 opmerking:

Corn-Dolly zei

Gefeliciteerd en bedankt. Dit feit was mij ook onbekend. Goed om te weten. Nu er hopelijk meer 4 wiel velomobielen op de weg komen.