woensdag 6 juni 2012

Solo besturing en zitje


Zoals eerder al vermeld zal de Solo naast zijn vervoersfunctie ook als testfiets voor nieuwe materialen en technieken dienst doen. Het nieuwe stoeltje dat waarschijnlijk ook in het Vrijwiel terecht komt kan ik hier uitproberen en vandaag heb ik een nieuwe besturing gemaakt. Mijn eisen waren simpliciteit zowel voor het bouwen als tijdens het gebruik ervan. De zijsturing leek me in eerste instantie een beetje te veel gedoe, maar nadat ik alle opties heb overwogen leek het me helemaal niet meer zo gek om er eentje te bouwen.

Een halve dag in de werkplaats en zie daar, een fiets met zijsturing. Nog allemaal een beetje grof afgewerkt, maar het werkt en ik moet zeggen het was allemaal niet zo ingewikkeld. En het zit ook nog prettig met de armen zo langs de zij.

Het zitcomfort wordt ondersteund door het stoeltje dat ik nu eindelijk wat beter kan uitproberen. Zodra aandrijving en remmen gemonteerd zijn zal ik erachter komen of een triplex stoeltje voldoende sterk is voor het dagelijkse velomobiel-leven.






Of ik die zijsturing ook in het Vrijwiel ga plaatsen? Ik denk het niet, maar voor de Solo is het geen slechte optie.

Geen opmerkingen: